hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رسانه > سایت رویداد ایران > قم| عزت ملی در گرو عدم وابستگی ایران به نفت است

قم| عزت ملی در گرو عدم وابستگی ایران به نفت است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: راه رسیدن به عزت ملی در حوزه اقتصادی این است که اقتصاد ما از وابستگی به نفت خارج شود



به گزارش رویداد ایران،حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری  خبری که در دفتر خبرگزاری رسا برگزار شد، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب به صراحت عزت ملی و اقتدار جهانی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با معنی واژه  عزت ملی بیان کرد: عزت ملی به معنی عدم وابستگی، عدم ذلت و عدم تحقیر یک ملت و یک کشور است که در قرآن آیات متعددی در این رابطه وجود دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در روایات اسلامی به موضوع عزت توجه شده است، ابراز کرد: عزت ملی یعنی خود باخته نبودن در مقابل بیگانگان و در مقابل آن تحقیر ملی قرار دارد که در آن عظمت و عزت ملت نادیده انگاشته می‌ شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب می‌ فرمایند دولت جمهوری اسلامی باید از ارزش های ملی خود حتی یک گام هم عقب نشینی نکند،گفت: نباید ملت ایران از تهدیدها هراس داشته باشند و باید عزت خود را حفظ کنند.

حجت الاسلام مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خویش به این نکته که در بیانیه چهل ساله دوم بر همان اصول چهل ساله اول تأکید می شود، گفت: از این رو در چهار حوزه به عزت اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاست خارجی و دفاعی می‌ توان به این موضوع نگاه کرد.

وی با تأکید بر این که در حوزه اقتصادی رسیدن به عزت ملی باید به اقتصاد مقاومتی برگردیم، گفت: در این عرصه عمده آمارهایی که مسئولان ارائه می‌ دهند مربوط به صادرات نفت است و راه رسیدن به عزت ملی در حوزه اقتصادی این است که اقتصاد ما از وابستگی به نفت خارج شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با بیان اینکه همه عقیده داریم که بنزین ارزان بود و باید گرانتر می‌ شد، گفت: شیوه اجرای آن با عزت ملی منافات داشت.

وی با عنوان اینکه قاعده نفی سبیل در عرصه سیاست خارجی ما را به عدم سلطه پذیری هدایت می کند، تصریح کرد: عزت ملی در عرصه سیاست خارجی نشان داده که نباید به دشمنان باج بدهیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: عزت نظام در گرو داشتن مدیران مؤمن و جهادی و متکی به پروردگار و با ایمان الهی محقق می‌ شود و در حوزه علم و فرهنگ باید بدانیم خودباختگی فرهنگی یکی از عوامل سقوط یک نظام است، از این رو یکی از وظایف مهم اهل فرهنگ و اندیشه تولید محتوا و مضامین فرهنگی با فکر انقلاب اسلامی است.


وی بیان داشت: در عرصه دفاعی و امنیتی، آمادگی کامل برای دفاع از کیان کشور وجود دارد چون رهبر معظم انقلاب در این زمینه خودشان مستقیما مسؤولیت را برعهده گرفته اند و قرآن کریم دستور می‌ دهد که در مقابل دشمنان محکم و قوی بایستیم و امروز توان موشکی جمهوری اسلامی خواب را بر دشمنان حرام کرده است

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد